Webredactie zoekt versterking

Ben jij ook zo trots op onze website en onze digitale nieuwsbrief? Vind je het leuk om daaraan bij te dragen? Schrijf of herschrijf je graag stukjes tekst? Dan zijn wij op zoek naar jou! Wij zoeken vanaf januari 2022 een team van 4 tot 6 mensen die samen verantwoordelijk zijn voor de inhoud en de techniek van de website. Per week ben je hier ongeveer 2 uur mee bezig.

Het websitebeheer bestaat uit verschillende taken die goed te verdelen zijn over meerdere mensen. Je hoeft dus niet alles te kunnen. Als er 1 taak is waar je enthousiast van wordt, dan zijn we blij dat je ons team wilt versterken. Je wordt hiervoor goed ingewerkt.  Lees verder om alle taken te bekijken.

  • Nieuwsberichten plaatsen
    • redigeren van ingezonden stukjes
    • stukjes plaatsen op de tijdlijn
    • afbeeldingen verkleinen en bijsnijden
    • opvragen van nieuwsberichten
    • orde van dienst vervangen
    • tijdsbeslag door de week heen 2 uur en hoeft niet elke week dezelfde persoon te zijn.

  • De nieuwsbrief versturen
    • de stukjes van de tijdlijn vullen automatisch de nieuwsbrief
    • nakijken of de volgorde logisch is
    • nakijken of de uitlijning goed verloopt
    • nakijken of we de informatie naar iedereen versturen of alleen naar leden binnen onze gemeenschap
    • tijdsbeslag donderdagavond 1 á 2 uur en hoeft niet elke week dezelfde persoon te zijn.

  • Bij uitvaarten en overlijdens
    • versturen in memoriam aan gemeenteleden
    • avond voor de uitvaart de header op hoofdpagina aanpassen
    • orde van dienst plaatsen
    • na de uitvaart de header weer terugzetten
    • tijdsbeslag ongeveer een half uur per keer

  • De agenda beheren
    • activiteiten uit het jaarprogramma en kerkvieringen invoeren in google-agenda
    • de items uit google-agenda importeren in WordPress
    • tijdbeslag ongeveer 2 uur per maand

  • Software up-to-date houden
    • We werken met WordPress met de inrichting Ark
    • software updates draaien
    • verwijzingen controleren
    • troubleshooten bij technische storingen
    • contact onderhouden met webhoster
    • tijdsbeslag is wisselend gemiddeld 2 uur per maand

  • Redactie algemene website
    • inhoud van de hoofdpagina en subpagina’s regelmatig nalezen/redigeren op inhoud en op klare taal
    • verouderde berichten verwijderen
    • mediatheek opschonen
    • tijdsbeslag 3 uur per maand

Enthousiast? Dan komen we graag in contact met jou! Geef onderstaand een reactie, dan nemen we contact met je op!

Janneke Schoonen en Karen Schram

Plaats een reactie onder dit bericht.



Als je een reactie op dit bericht verstuurt, wordt dat op deze pagina geplaatst. We plaatsen je naam en eventueel een link naar de website die je opgeeft. Je e-mailadres is nooit openbaar zichtbaar.

Nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Klik hier om je in te schrijven

Contact

  • Raadhuisplein 4
    5258 BJ Berlicum
  • Dominee: 073-6897306
  • Dominee:
    dominee@pgberlicumrosmalen.nl

    Reserveren:
    sowreserveren@gmail.com

    Webbeheerder:
    webmaster@pgberlicumrosmalen.nl

    Webredactie:
    redactie@pgberlicumrosmalen.nl

Over ons

Kerk voor mensen van nu. We zien het als onze opdracht om zo te zijn. Je bent welkom bij ons om elkaar te ontmoeten, samen te vieren en om te zien naar de wereld. We zien je graag bij onze activiteiten, vieringen of steun ons als goed doel.

Copyright © 2019 All Rights Reserved.